Specjaliści z zakresu onkologii podczas konferencji "Onkologia 2023. Podsumowanie roku" (19 grudnia, Warszawa) omawiali najnowsze trendy w światowej onkologii 2023/2024. Jak podkreślił dr n. med. Janusz Meder, prezes Polskiej Unii Onkologii, Narodowy Instytut Onkologii-Państwowy Instytut Badawczy: Decyzje dotyczące systemu ochrony zdrowia, w tym i onkologii, nie zapadają w próżni, ale są pochodną uwarunkowań politycznych i gospodarczych, od których zależą m.in. środki finansowe. Warto jednak pamiętać, że zawsze profilaktyka, a w niej edukacja, promocja zdrowia, szczepienia oraz czujność onkologiczna lekarzy pierwszego kontaktu pozwala te środki zaoszczędzić. Uniknięcie zachorowania lub wykrycie go na wczesnym etapie zawsze jest tańsze niż leczenie. Ciągle jeszcze Polska pozostaje w tyle za wieloma krajami europejskimi pod względem odsetka wyleczeń chorych na nowotwory. Czy wdrażana właśnie Krajowa Sieć Onkologiczna pomoże odwrócić ten trend? Wiele nadziei można też pokładać w postępie medycyny, poszukiwaniu nowych szczepionek, zapobiegających przyczynom nowotworów, oraz doskonalszych niż obecne zasad skriningu.
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki.
Sprawdź więcej ustawień plików cookie, aby zarządzać swoimi preferencjami.
Więcej informacji na temat plików cookie i przechowywania danych można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.
Ustawienia cookies
W celu ulepszenia zawartości naszej strony internetowej oraz dostosowania jej do Państwa osobistych preferencji, wykorzystujemy pliki cookies przechowywane na Państwa urządzeniach. Kontrolę nad plikami cookies można uzyskać poprzez ustawienia przeglądarki internetowej.
Są zawsze włączone, ponieważ umożliwiają podstawowe działanie strony. Są to między innymi pliki cookie pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji lub, zależnie od wybranych opcji, z sesji na sesję. Ich zadaniem jest umożliwienie działania koszyka i procesu realizacji zamówienia, a także pomoc w rozwiązywaniu problemów z zabezpieczeniami i w przestrzeganiu przepisów.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.
Pliki analityczne cookie pomagają właścicielowi sklepu zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzi w interakcję ze sklepem, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji. Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony.
Pliki cookie reklamowe służą do promowania niektórych usług, artykułów lub wydarzeń. W tym celu możemy wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się w innych serwisach internetowych. Celem jest aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Cookies zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach naszego sklepu internetowego.