2023-01-10 Aktualności
Influencerzy z branży zdrowotnej na Instagramie i Facebooku przekazują wiedzę dotyczącą zagadnień współczesnej medycyny, językiem bliskim użytkownikom sieci. Publikują nie tylko treści stricte poradnikowe. Przybliżają nowe metody leczenia chorób i nie boją się tematów tabu. Pokazują ciekawe dla odbiorców kulisy swojego zawodu, dzielą się także z użytkownikami swoim prywatnym życiem. Lekarze używają Instagrama nie tylko po to, by budować swój wizerunek, ale także by walczyć z powszechną w dziedzinie zdrowia dezinformacją oraz edukować pacjentów i młodych lekarzy za pomocą inspirujących zdjęć, filmów, relacji.
 
Wśród influencerów możemy dziś spotkać lekarzy, m.in. psychiatrów, chirurgów, kardiologów, flebologów, onkologów, ale też lekarzy medycyny estetycznej. Prowadzą oni live'y z sal operacyjnych, pokazują nowe techniki leczenia oraz edukują młodych lekarzy, którzy dołączają do zawodu – podkreśla Iwona Kubicz z agencji Procontent Communication. Według raportu pt. „Influencerzy medyczni”, przygotowanego przez agencję Procontent Communication i Sotrender, coraz częściej do budowania własnego wizerunku w mediach społecznościowych przekonują się lekarze specjaliści oraz autorytety w dziedzinie medycyny. Mają dostęp do profesjonalnej wiedzy i potrafią się nią dzielić. Budują wokół siebie liczne i lojalne społeczności, walcząc z medycznymi mitami, nakłaniając do działań prozdrowotnych i profilaktycznych.
 
 
Według danych Sotrender największym polskim profilem o tematyce medycznej na Instagramie wciąż pozostaje @mamaginekolog, która zgromadziła ponad 800 tys. obserwujących. Drugie miejsce pod względem obserwujących zajmuje @dr_wojciechfalecki, jego profil ma 210 tys. obserwujących. Na trzecim miejscu klasyfikuje się @mama.i.stetoskop.
Miarą zaangażowania na Instagramie jest Activity Index. Jedna zaangażowana osoba może wykonać kilka aktywności, w przypadku tego wskaźnika aktywności samego profilu również mają znaczenia. Według tego wskaźnika liczy się charakter zaangażowania, a komentarz ma większą wagę niż pozostawiony like.
Uwzględniając liczbę fanów w zaangażowaniu otrzymujemy Relative Activity Index., wskaźnik ten przy mierzeniu wszystkich aktywności na fanpage’ach uwzględnia ich wielkość.
Współczynnik zmienności aktywności pod postem służy do oceny poziomu zaangażowania użytkowników Instagrama. Dzięki temu możemy wskazać, czy zaangażowanie pod postami jest względnie stałe, czy zmienne. Na zmienność aktywności mogą wpływać min. prowadzenie okresowych płatnych kampanii oraz sezonowość treści. Wysoka wartość tego współczynnika oznacza nierównomierny rozkład aktywności pomiędzy poszczególnymi stanowiskami w profilu, a niska wartość – wręcz przeciwnie – wskazuje, że aktywność poszczególnych stanowisk jest względnie stała.
 

Copyright © Medyk sp. z o.o