„Placówki medyczne – głównie te mniejsze przychodnie i pojedyncze gabinety wdrożenie elektronicznej dokumentacji medycznej zostawiają na ostatnią chwilę. Z naszych obserwacji wnioskujemy, iż wynika to z kilku czynników – po pierwsze ze strachu przed cyfrowymi rozwiązaniami, po drugie z nieznajomości firm zajmujących się świadczeniem usług związanych z elektroniczną dokumentacją medyczną, po trzecie z niesłusznej obawy przed ogromnymi kosztami. E-zdrowie to jednak nieodwracalny proces, dzięki któremu digitalizacja służby zdrowia staje się faktem” – komentuje Rafał Piszczek, ekspert firmy Medfile® – Elektroniczna Dokumentacja Medyczna.
Elektroniczna Dokumentacja Medyczna wdrażana jest stopniowo. Obowiązek jej obligatoryjnego wprowadzenia z dniem 1 stycznia 2019 r. został przesunięty. Jednak większość placówek medycznych pod koniec ubiegłego roku dość intensywnie poszukiwała programu do EDM w celu wywiązania się z nałożonych przepisów. To bardzo cieszy. Cyfryzacja służby zdrowia nabiera tempa. Myślę, że kolejne dwa lata będą przełomowe dla projektów cyfryzacyjnych realizowanych przez CSIOZ w ramach ich platformy P1. Od 1 stycznia 2020 r. zacznie obowiązywać wystawianie przez wszystkich uprawnionych lekarzy recept w postaci cyfrowej, które już od jakiegoś czasu w wersji elektronicznej są realizowane. Z kolei w 2021 r. wejdzie e-skierowanie.
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki.
Sprawdź więcej ustawień plików cookie, aby zarządzać swoimi preferencjami.
Więcej informacji na temat plików cookie i przechowywania danych można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.
Ustawienia cookies
W celu ulepszenia zawartości naszej strony internetowej oraz dostosowania jej do Państwa osobistych preferencji, wykorzystujemy pliki cookies przechowywane na Państwa urządzeniach. Kontrolę nad plikami cookies można uzyskać poprzez ustawienia przeglądarki internetowej.
Są zawsze włączone, ponieważ umożliwiają podstawowe działanie strony. Są to między innymi pliki cookie pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji lub, zależnie od wybranych opcji, z sesji na sesję. Ich zadaniem jest umożliwienie działania koszyka i procesu realizacji zamówienia, a także pomoc w rozwiązywaniu problemów z zabezpieczeniami i w przestrzeganiu przepisów.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.
Pliki analityczne cookie pomagają właścicielowi sklepu zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzi w interakcję ze sklepem, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji. Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony.
Pliki cookie reklamowe służą do promowania niektórych usług, artykułów lub wydarzeń. W tym celu możemy wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się w innych serwisach internetowych. Celem jest aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Cookies zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach naszego sklepu internetowego.