MSD Polska została nagrodzona prestiżowym medalem Prix Galien za kampanię edukacyjno-informacyjną „Wygrajmy z HPV”. Kapituła polskiej edycji konkursu uznała ją za najlepszą kampanię promującą zdrowie w 2024 r. Kampania, która trwa od jesieni 2022 r., ma na celu aktywizację wokół profilaktyki chorób zależnych od wirusa HPV nie tylko lekarzy (pediatrów, ginekologów, onkologów, lekarzy rodzinnych), ale także szeroką opinię publiczną oraz administrację. W ramach kampanii powstał portal HPV.PL, który dostarcza kluczowych informacji na temat profilaktyki HPV. Tylko w 2024 r. do tej pory stronę odwiedziło prawie 220 tys. użytkowników, z czego 80% stanowiły kobiety. Dodatkowo o inicjatywie przypominają pacjentom plakaty i ulotki, które trafiły do ok. 2 tys. gabinetów lekarskich oraz punktów szczepień. Akcję wspierały także liczne kreatywne inicjatywy, takie jak podświetlenie na fioletowo budynków w Warszawie i Katowicach w trakcie Tygodnia Świadomości HPV w 2024 r.
Efekty? Zanotowano znaczący wzrost świadomości na temat szczepień przeciw HPV. Aż 73% uczestników badania „Polki i Polacy a wirus HPV”, przeprowadzonego przez Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej (wyniki opublikowane w sierpniu 2024 r.), zadeklarowało, że słyszało o wirusie HPV, a 43% potrafiło powiązać go z rakiem szyjki macicy.
Na skróty
Copyright © Medyk sp. z o.o